![]() |
Foruma sadaļā "Offtopic" posti netiek skaitīti.
![]() |
Sigfa |
![]()
Post
#1
|
![]() Kami-sama ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: ALK Posts: 2738 Joined: 17-May 04 From: Starp pudelēm un četrām sienām ![]() |
Ideja njemta no cita foruma, kur diskusija nospraaga normaalu atbilzhu truukuma deelj.
Vienvaardsakot, jautaajums ir par paradoksu- Vai bibliskais Dievs ir speejiigs radiit akmeni, kuru pat vinjsh nevar pacelt? Ljaujiet mineet, ka es te teemeeju uz to ka Biibelee ir teikts, ka Dievs ir visvarens. Es te negribu diskusiju, vai Dievs pastaav, ja vinjsh pats sevi apgaazh, bet gan par visvareniibu. Dievu izmantoju taadeelj, ka taa ir daudz vienkaarshaak teikt, nekaa `visvarens, esenciaals sapraats`. Vai tas maz ir iespeejams, tiiri teoreetiski? Nedaudz pasham ampeleejot pie shii paradoksa, nonaacu pie secinaajuma, ka shis paradoks ir tikpat cikliski muuzhiigs, kaa jebkursh cits paradoks. Ja Dievs var radiit akmeni kuru pat vinjsh nevar pacelt, tad vinjsh tiktieshaam ir visvarens, bet vai vinjsh ir pietiekoshi visvarens lai paceltu nepaceljamu akmeni? Ja vinjsh var pacelt nepaceljamu akmeni, tad vinjsh tieshaam ir visvarens, bet tad vinjsh tomeer nevar radiit akmeni, kuru pat vinjsh nevar pacelt, utt. Vai muusu foruma dizhgari spees piedaavaat savu filozofisko domu pavedienu? PS. te vienkaarshi sen jau iztruukst filozifiskas teemas, peedeejaa ko atceros bija par fiziku un stiigu teoriju un vienu dziives pabeernu, kursh domaaja, ka ir ljoti gudrs. This post has been edited by Sigfa: Aug 1 2006, 18:25 |
![]() ![]() |
ShinChan |
![]()
Post
#2
|
![]() ultrafilozofs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Chuunin Posts: 1808 Joined: 18-February 04 From: durdom ![]() |
Varēji sākt ar ko vienkāršāku un visiem labi izprotamu, piem., veco labo vistu un olu. Droši vien pats lasot komentārus jau atskārti, ka centrālā problēma šī paradoksa šķetināšanā ir tā, ka nav vienotas izpratnes par Dievu. Ja tu jautā par Bībeles Dievu, tad kā jau Shinobi-sama teica, pati Grāmatu Grāmata dod skaidras liecības par Dieva ierobežotajāms spējām. Dievam piemīt spēja radīt, bet vienlaikus izpaužas viņa nespēja paša radīto kontrolēt. Līdz ar to es pieļauju, ka šādu akmeni viņš spētu radīt, taču nespēja to pacelt būtu apliecinājums tam, ka viņš nav visu varens. Bet šī ir tikai teoretizēšana bez faktuālās bāzes, jo Radītāja izpratne un definēšana pati par sevi jau rada problēmas, tāpēc ir samērā grūti kaut ko piedēvēt būtnei/spēkam, kuras eksistence vēl nav pilnībā pierādīta, un kuru izprast mums traucē objektīvi fizioloģiski "rāmji".
-------------------- Es esmu, kas es esmu
|
![]() ![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 16 June 2025 - 21:38 |