![]() |
Foruma sadaļā "Offtopic" posti netiek skaitīti.
![]() |
Taka |
![]()
Post
#1
|
Tennou ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Chuunin Posts: 1817 Joined: 1-September 04 From: Mežmalā, starp Baltezeru un Ādažiem ![]() |
Gribu mazliet atļauties paprātot par animes attīstību pasaulē vispār. Vai nu esmu bezgala slinks, vai arī ar līkām rokām bet man neizdevās atrast netā nevienu analītisku rakstu par animi. Bet ļoti gribas kaut ko tādu izlasīt, kur aplūkotas tendences, kurp anime iet utt... mēģinu skricelēt pats. Ja kāds ir manījis internetā analītisku rakstu par animi - pasakiet, būšu priecīgs palasīt.
Praktiski ir nomiruši OVA seriāli. Palikušas tikai lielas anime filmas un TV seriāli. TV seriālu paliek aizvien vairāk, kamēr pilnmetrāžas filmām ir tendence sarukt. Interneta downloadu izplatība - anime ir kļuvusi pieejama plašam cilvēku skaitam, praktiski tajā pat dienā, kad to raida Japānā. Ar to necīnās, jo animei nav pietiekamas juridiskās bāzes ārpus mātesvalsts vai ASV, kā arī Japānas animes kompāniju vājā pārstāvniecība ārpus mātesvalsts. Internetam ir arī pozitīvs efekts jo anime tiek popularizēta valstīs, kurās tā oficiāli netiek piedāvāta, taču ārpus ASV, Rietumeiropas un Japānas neviena organizācija nepērk un neizplata animi, līdz ar to animes popularizēšana ārpus šiem reģioniem ekonomisku efektu nedod, kā arī netiek nodrošināta atgriezeniskā saite starp animes/mangas autoriem un patērētājiem. Rezultātā galvenais animes ienākumu avots ir TV seriāli, kurus var pārdot televīzijām. TV seriāli parasti ir ar vienkāršotāku sižetu un bieži vien tiek stiepti garumā ar bezjēdzīgām atmiņu ainām, flašbeki kā character development, daudzas recap epizodes (spilgts piemērs - Gundam SEED Destiny) lai tikai sasniegtu lielāku sēriju skaitu (Naruto sindroms). Anime tagad straumēm plūst uz lielāko animei pieejamo ārpusjapānas tirgu - ASV. Tas savukārt veicina ASV kompāniju naudas ieplūšanu Japānā animes projektu sponsorēšanai. Tas jau it kā būtu labi, taču atcerēsimies, ka tas kurš maksā arī pasūta mūziku. Līdz ar to neizbēgama animes un mangas sižetu amerikanizācija un debilizācija, pieskaņošana mērķtirgum. Jaunu tirgu meklējumi. Tirgu jāiekaro ar labāko. Bet labākā krājumi nav bezgalīgi. Agri vai vēlu tā krājumi ir izsmelti un pienāk laiks viduvējībai. Jau tagad pār mums gāžas milzīga vidusmēra animes straume. Anime ir produkts un tas ir jāpārdod. Līdz ar to tiek vekta tirgus analīze, mārketings utt... Pēc spriedzes epizodes noteikti sekos "atslodze" lai mērķauditorija paliktu piesaistīta ekrānam un nepacietīgi gaidītu nākamo epizodi, kur viss atrisināsies. Personāžu dzīves ekrānā tiek pakārtotas komercinteresēm, popularitātes aptaujām, utml. Piemēram vienā sezonā bojā gājušais varonis otrajā sezonā parādās atkal, bez atmiņām, jo "he was too cool to die". Vai arī viens no varoņiem pāriet "labajā" pusē jo viņa Gundama modelītis redzi, neesot labi tirgojies... Ar šo es negribu teikt, ka anime debilizējas. Pagaidām vēl ne. Pagaidām anime ... komercializējas, iet līdzi tirgum. Pie kā tas novedīs - nezinu. Pie liela vairuma viduvējas un vājas animes droši vien. Pie kā vēl - izvairos atbildēt, man nav pieejams "skats no augšas" lai iegūtu pilnīgāku kopsavilkumu. Varu tikai teikt ko, ka man ne visai patīk uz kuru pusi vējš pūš. Ceru, ka ne man vienam par visu šo ir kas sakāms... -------------------- Press any key to continue
|
![]() ![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 16 June 2025 - 11:51 |