IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Uzmanību!

Foruma sadaļā "Offtopic" posti netiek skaitīti.

> Izgliitiibas siteema, par un ap
Sigfa
post Oct 29 2005, 17:05
Post #1


Kami-sama
**********

Group: ALK
Posts: 2738
Joined: 17-May 04
From: Starp pudelēm un četrām sienām




Nu, diskuteejot par valsts iekaartaam un tamliidziigi, last guru izteicaas, ka vinjsh labraat paveestiishot par saviem uzskatiem sakaraa ar izgliitiibas siteemu. Nu, kas tad ir jaamaina pashreizeejaa izgliitiibas sisteemaa? Pasludinu diskusiju par atklaatu.

image

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topic
Replies
aigarius
post Oct 31 2005, 22:43
Post #2


Hentai no Kami (変態の神)
****

Group: NERV
Posts: 299
Joined: 28-May 05
From: Rīga




Pēc paša lūguma, kritizēju lastguru rolleyes.gif :

QUOTE
galvenaa probleema ko varu identificeet ir tas ka muusu pasniedzeeji nemaak maaciit.

Ir tāda lieta un to risināt var uzlabojot pedagoģisko augstskolu apmācības kvalitāti. It kā jau rekursija, bet šī augstskola ir viena un tajā var sakoncentrēt daudz vairak resursu nekā var sadalīt uz tām 2000+ pamat-/vidusskolām.

QUOTE
Es piemeeram maaciitu algjebru, ja ne augstaakaas matemaatikas elementus jau no pirmaas klases...

Nesanāktu. Lai apgūtu abstraktās operācijas un tās pakāpeniski apstaģēt un komplicēt ir jābūt daudzām iemaņām, kuras skolu uzsākot vienkārši nav. Ir pētījumi, kas liecina, ka līdz 6-7 gadu vecumam parasti vispār jebkāda abstraktā domāšana pamatīgi klibo.

QUOTE
Beerni, naakot shajaa pasaulee, visi, pilniigi visi, iznjemot patalogjiskus gadiijumus, ir vienaadi.

Taisnība, taču jau pirmajos dzīves momentos katru no viņiem apskalo vesela jūra ar visdažādāko informāciju, kas tieši vai pastarpināti ietekmē katru bērna smadzeņu attīstības etapu. Šis process ir tik sarežģīts, ka paredzēt kādas individuālas darbības vai politikas sekas uz bērna attīstību ir praktiski neiespējami. Ja es pareizi atceros, mums ir matemātiskais aparāts, lai paredzētu darbības sistēmā no 3-5 neironiem. Ar katru neironu, sistēmas sarežģītība palielinās kvadrātiski. Smadzenēs ir miljadriem neironu. sad.gif

QUOTE
apgaismojiet mani kaads par to, ko beerni pashlaik dara beernu daarzos.

To pašu, ko tu saki, tur arī cenšas realizēt un parasti diezgan veiksmīgi, taču ir divas smagas realitātes:
* mikroskopiskais skolotāju atalgojums, kas šim darbam piesaista parasti tos cilvekus, kam nav gluži izdevies izsisties citās, perspektīvākās, jomās;
* lai arī cik labs pasniedzējs strādās ar bernu tās 6-8 stundas, ko viņš ir bērnu dārzā, pārējo laiku viņu attīstīs viņa vecāki, kam (parasti) nav attiecīgās profesionālās pedagoģiskās sagatavotības, lai varētu pilnvērtīgi bērnu audzināt.

QUOTE
Skolaa maacoties beerni tiek standartizeeti, pieskanjoti vienam uzdotam paraugam, tiek liegta individualitaate.

Ja mums ir mazāk par vienu pasniedzēju uz bērnu, tad vienam pasniedzējam ir jāsniedz materiāls un atbalsts daudziem bērniem vienlaicīgi. Tas automātiski noved pie nepieciešamības standartizēt pieeju bērnu sagatvaošanai. Turklāt nevar arī teikt, ka vienāda attieksme ir tik slikta. Neviens nevar paredzēt, kas sagaida šo bērnu viņa tālākajās gaitās - bērnam ir jābūt vispārīgi attīstītam, viņam ir jāmāk gan matemātika, gan ķīmija, gan galdniecība, gan literatūra, gan ekonomika, gan vēsture. Pats bērns nevar noteikt, ko viņam mācīties, jo viņš vēl nav pietiekoši pieredzējis. SKolotājs nevar to noteikt, jo tas prasītu ārkārtīgi lielu iedziļināšanos katra bērna individuālajās rakstura īpašībās un tas ir nepraktiski laika nozīmē. Turkla, ja skolotājs kļūdās nākotnes paredzēšanā (kas ir neatņemama specializācijas izvēles daļa) tad bērns uz mūžu sanāk uz mūžu aprobežots šaurā un neperspektīvā jomā. Piemērs, ja pēc 10-15 gadiem Japāna ļoti nopietni sastrīgās ar Ķīnu un tā Japānu iznīcina ar ātomieročiem, tad visi tie, kas mācījās Japāņu valodu, būs diezgan lielā mērā pa...ļā, jo viņu spējas vairs nebūs perspektīvas.

QUOTE
Maajasdarbus es vispaar uzskatu par nevajadziigu pasaakumu - cilveeks dziivee iemaacas pats to kas vinjam ir vajadziigs visvairaak, un iemaacas atrast to ko vinjam zinaat pasham no galvas nevajag. kaapeec tad skola liek beerniem zubriit to ko vinji reaali nepielietos savaa dziivee? jaaiemaaca mekleet informaaciju.

Un kur to informāciju meklēt? Klasē? Nē taču - tie būtu mājas darbi, kuru nepieciešamību tu tikko noliedzi. Turklāt mājas darbi ir labs līdzeklis, ka turpināt praktizēt skolā gūtās iemaņas arī ārpus skolas laika ar minimālu skolotāja noslodzi (atceramies, ka skolotaja laiks ir ierobežots resurss). Šādus priekšlikumus skolās realizē arvien biežāk - jau manā laikā bija izpēted mājas darbi: tev dod tēmu, tu viņu izpēti (viens vai ar kolēģiem) un tad prezentē klases priekšā.

QUOTE
Kad es biju pavisam mazinjsh, man uzdaavinaaja vienu graamatu, kuru es mometaali izlasiiju... nee, taa nebija dailjliteratuura, bet gan fizikas graamata (tad man skola fizikas veel nebija)... cita runa kaa taa bija uzrakstiita.

Jā, man arī bija līdzīga tipa grāmata. Tagad tādu ir ĻOTI daudz. Viņas nelieto par pamata mācību līdzekļiem, jo tur ir maz faktuālās informācijas un viņas ir salīdzīnoši dārgas, bet viņas notiekti ir un ir diezgan daudz.

QUOTE
ar literatuuru ir taa: to var meegjinaat pasniegt caur filmaam... gruuti pateikt, varbuut forumam buus kaut kaaas domas shajaa sakaraa?

Literatūru līdzīgā veidā mēgina modernizet izmantojot klasisko sižetu modernizēšanu: skat. "romeo un Džuljeta" filmu utml. Ka labs (bet ļoti ekstremāls) piemērs būtu mēģināt uztaisīt skolas uzvedumu pārstāstot Zaļo zemi mūsdienās. Es gan nedomāju, ka tur no tās grāmatas daudz kas paliks pāri, bet nu ... tas parādītu viņas īsteno literāro vērtību biggrin.gif

QUOTE
es neteicu ka katrs konkurees ar katru, vienkaarshi klasi peec nejaushiibas principa sadaliis uz divaam-trim-chetraam grupaam, un mainiit grupu nevarees.

Ja pie šita vēl piebilst to, ka grupas nav pastāvīgas, bet tiek atkārtoti izlozētas dažadiem projektiem un dažādiem mācību priekšmetiem, tad tas būtu tas, kas diezgan bieži notika manā skolā. Jā - tīri produktīvi darbojāmies. Vēl tam ir tās ļoti labs pluss, ka cilveki var izmēģināt sevi projekta vadītāja lomā un redzēt, cik ļoti tas nav vienkārši.

P.S. Sakarā ar pēdējo punktu es tagad skatos "The Apprentise" showus - tur ļoti labi var redzēt, kas un kā ir vai nav jādara projekta vadītājam un cik grūts un nepateicīgs darbs tas patiesībā ir.


--------------------
I am not an extrovert, I just pretend to be one.
And in my avatar, I am the penguin!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Posts in this topic
Sigfa   Izgliitiibas siteema   Oct 29 2005, 17:05
GameMaster   Ko tur mainīt? Kuras citas valsts izglītības sis...   Oct 29 2005, 17:08
Taka   Sigfa, tu domā pirmsskolas, skolas, tehnisko, augs...   Oct 29 2005, 17:13
Sigfa   Visu kopaa, galvenokaart izdalot vidusskolu kaa ...   Oct 29 2005, 17:35
sipps   janemaldos tad specjalizetas viduskolas ,jeb tau...   Oct 29 2005, 17:41
harpy   Ko tur mainīt? Kuras citas valsts izglītības sis...   Oct 29 2005, 17:14
sipps   ja sobrid vel viens topiks ar nebeidzamam iespejam...   Oct 29 2005, 17:14
Church   ja pareizi sapratu - bija domaats specializaaciju ...   Oct 29 2005, 17:45
Sigfa   tieshi taa. Tas tikai viedoklis. Es faktiski gai...   Oct 29 2005, 17:47
Dero   Ja jau runā par izglītību, tad gribētos zināt kā j...   Oct 29 2005, 18:04
deleted-ray   Es vēl aizvien nesaprotu, kāpēc būtu jāmāca kaudze...   Oct 29 2005, 18:16
GameMaster   Kas vainas Latvijas vēsturei? Neesam jau no tām ...   Oct 29 2005, 18:09
Church   veesturi nemaisa maaciities 1) lai celtu vispaaree...   Oct 29 2005, 18:39
+Hachi+   kad es vēl mācijos skolā, man jautāja, vai es, ...   Oct 29 2005, 18:40
Church   [OFFTOPIC] chibi - toposhais veesturnieks jeb vees...   Oct 29 2005, 18:45
ShinChan   Neesam gan un kaunēties arī nevajadzētu. Taču cik...   Oct 29 2005, 18:47
+Hachi+   par skolotāju kļūtu tikai tad, ja man par to at...   Oct 29 2005, 18:52
Church   rupji sakot - palielinaas zinaashanu/informaacija...   Oct 29 2005, 19:02
Niks   Manuprāt, Latvijas vēsture ir jāmācās kopā ar pārē...   Oct 29 2005, 18:56
lastguru   No manis gaida kaut ko grandiozu. Nu tad arii dabu...   Oct 29 2005, 19:12
Church   hrm. _reti_ interesantas domas by Patrick Welsh. n...   Oct 29 2005, 19:28
ShinChan   Neko jaunu Mr. Welsh nav pateicis. Sen zināmas lie...   Oct 29 2005, 19:43
Sigfa   hmm, Patric Welsh tieshaam neko jaunu nav pateicis...   Oct 29 2005, 20:05
aigarius   Nezinu kā citiem, bet priekš manis Welsha šī vēstu...   Oct 29 2005, 22:24
ShinChan   Labs konstruktīvus ierosinājums saturošs teksts, i...   Oct 29 2005, 22:46
lastguru   hmm... vispaar jau tik liels briivlaiks spoilo bee...   Oct 29 2005, 23:14
+Hachi+   Latvijas vēsturi ļoti maz ietekmē pasaules noti...   Oct 29 2005, 23:21
lastguru   nujaa, un parasti visi saka ka japaanju izgliitiib...   Oct 29 2005, 23:25
Church   hhuh? tas ir fakts? interesanti .. vieniigais bis...   Oct 29 2005, 23:42
lastguru   hhuh? tas ir fakts? interesanti .. vieniigais bis...   Oct 30 2005, 00:02
+Hachi+   Tiešām atvainojos, ja dezinformēju, iespējams, tas...   Oct 30 2005, 00:22
Gutts   Japana varbut ir tikai 1.5 menesi brivlaiks bet pa...   Oct 30 2005, 00:50
bypass   Pa, pa, kā tur bij'... Tie kas zin - dara, tie...   Oct 30 2005, 01:23
Niks   Māca, turklāt ļoti labi (vismaz manā skolā).   Oct 30 2005, 01:26
Church   vai ir jeega paarspiileeti piesieties pareizraksti...   Oct 30 2005, 03:00
+Hachi+   Tur radās arī Karate do. P.S. Okinava, jo latvieš...   Oct 30 2005, 03:06
Hikaru   Es nezinu vai to ir jau te rakstījuši... Kā man bi...   Oct 30 2005, 09:57
+Hachi+   Nezināju, ka no matemātikas var atteikties.. Visma...   Oct 30 2005, 16:08
Kazuki   es lai vareetu maaciities kjiimiju biologjiju un f...   Oct 30 2005, 16:18
+Hachi+   tas gan ir stulbi! :blink: Es biju pārliecinā...   Oct 30 2005, 16:22
Kazuki   kas tiem vaacieshiem praataa? es veel tagad domaaj...   Oct 30 2005, 16:28
+Hachi+   Ok, ja tā nav tasinība, tad vainojiet manu vācu va...   Oct 30 2005, 16:57
Niks   Man vācenē stāstīja to pašu, turklāt tas pats bij...   Oct 30 2005, 19:13
+Hachi+   Man vācenē stāstīja to pašu, turklāt tas pats bij...   Oct 30 2005, 19:54
Kazuki   mums viens chaliitis pirms paaris gadiem arii panj...   Oct 30 2005, 20:12
lastguru   es tagad dejoshu uz iepieksh iepostotas veestules ...   Oct 31 2005, 02:07
Niks   1. Ienākot pasaulē, bērnu domāšana ļoti atšķiras (...   Oct 31 2005, 03:16
Tigra2   Izklausās labi, varbūt vajadzētu kādreiz nodibināt...   Oct 31 2005, 19:25
Niks   Uzvarētu tie, kuriem ir dotības (visi nekad nebūs...   Oct 31 2005, 20:08
lastguru   1. es apshaubu pashu ideju par dotiibaam un talant...   Oct 31 2005, 20:56
Shoune   uhh ka man patik izteikties =) Taa labi runajot p...   Oct 31 2005, 21:28
aigarius   Pēc paša lūguma, kritizēju lastguru :rolleyes: : ...   Oct 31 2005, 22:43
Tigra2   Kurš te HP pārlasījies? :D Tas ir kas līdzīgs. ma...   Oct 31 2005, 22:56
lastguru   nu vispaar ir vairaakas cik zinu, bet whatever......   Nov 1 2005, 00:45
aigarius   Taisnība, taču jau pirmajos dzīves momentos katru...   Nov 1 2005, 01:06
Niks   tas atkariigs no taa, ko cilveeks ir dariijis pir...   Nov 1 2005, 01:44
lastguru   DEBĪLISMA KALNGALS! Tā jau mums tas dabīgais ...   Nov 1 2005, 01:49
Niks   Manuprāt, tas pārkāpj cilvēktiesības, turklāt šau...   Nov 1 2005, 01:59
ShinChan   Apbrīnojamā kārtā man tev jāpiekrīt. Vairums last...   Nov 1 2005, 00:51
lastguru   ja tu pagriez to taadaa veidaa, tad man jaasaka di...   Nov 1 2005, 01:18
aigarius   un kur es teicu ka taa ir jaabuut? ir jaaatbalsta...   Nov 1 2005, 01:26
lastguru   slepkavot ir bezjeedziigi: tas ko gribi novaakt v...   Nov 1 2005, 01:43
lastguru   1, kaapeec tas nenaaktu par labu sabiedriibai? pat...   Nov 1 2005, 02:07
Niks   Piemēram, iedomāsimies ģimeni no dieviem cilvēkiem...   Nov 1 2005, 02:18
lastguru   tas nu miiljie draugi ir egoisms. ko noziimee ...   Nov 1 2005, 02:23
ShinChan   Nu nu, esmu redzējis praksē ideālo ģimeņu bērnus. ...   Nov 1 2005, 11:21
sipps   lai cik tas ari divaini neizklausitos sabiedriba i...   Nov 1 2005, 11:43
GoldLeader   Šoreiz pat nākas piekrist sipp...ja tu nošausi vi...   Nov 1 2005, 14:58


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



Lo-Fi Version Time is now: 17 June 2025 - 13:10